10 tips om jezelf te motiveren om te gaan sporten!
sport buiten team jas
2 mei 2019
    by Sportschool Team Jas

    Hou vast aan je schema!

    We hebben er allemaal wel eens last van en kunnen hem nergens vinden, de motivatie om te gaan sporten. Wij geven je 10 tips om de stijgende lijn en de power erin te houden. Vooral nu de zomer er weer aan komt en we toch allemaal iets strakker in ons ver willen zitten niet waar!

    Heb je vragen of ben je benieuwd hoe het is om bij ons te boksen, fitnessen of wil je de uitdaging aangaan tijdens een bootcamp?

    Kom dan trainen bij Team Jas!

    1. Hou vast aan je schema!

    Spreek vaste dagen met jezelf af dat je naar de sportschool gaat en laat je door niets of niemand van de wijs brengen. Als je regelmatig sport houdt dit dan vast. Zorg niet dat je bij de kleinste tegenslag al opgeeft, het resultaat komt wel, ‘hang in there’!

    2. Dwing jezelf , hup naar de sportschool!

    Je bent al 80% daar wanneer je een stap in de sportschool zet, spreek met jezelf af om minimaal 45 minuten te gaan. Bedenk van te voren wat je wilt trainen en wat je wilt doen. Geen workout is slechter als een workout waarbij het even niet lekker gaat, wees gewoon trots op jezelf!

    3. Doorbreek de serie niet

    Train in series. drie keer vijftien keer en doe dit een aantal weken met hetzelfde gewicht, door dit langzaam op te bouwen wordt je sterker en voorkom je blessures, ga niet ineens meer of minder trainen, door je series op te bouwen bereik je betere resultaten.

    4. Maak het leuk voor jezelf

    Luister een leuke podcast of playlist die op dat moment je energielevel wat oppept, Geen zin in de sportschool? Geen probleem ga zwemmen, skaten, tennissen, wandelen of hardlopen iedere vorm van beweging is goed, maak het leuk voor jezelf!

    5. Plan je sportmoment op rustige tijden

    Kijk wanneer je rustige dagen hebt en waar een workout goed tussen past. Plan je sportmoment het liefste in de ochtend, je krijgt er energie van voor de rest van je dag en je energielevel is in de ochtend het hoogste.

    6. Sportbuddy, Motiveer jezelf door te gaan sporten met een vriend(in)

    Samen is alles leuker en ben je meer gemotiveerd. Bovendien maak je sneller sociale contacten tijdens het sporten. Elkaar motiveren en het uitwisselen van tips werkt erg inspirerend.

    7. Zie sport als een belangrijk onderhoudsproces

    Je lichaam heeft beweging nodig, vaak hebben we een zittend beroep en een laag energielevel, sporten zorgt ervoor dat je je lichaam onderhoud en indirect ook je gezondheid, goede reden om die drempel in de sportschool over te gaan.

    8. Hou een 0 meting

    Meten is weten, leg alles vast op beeld en papier voordat je begint, check na de 4 weken of je er iets mee opgeschoten bent, let wel op je eetpatroon mag soms ook flink op de schop, de combinatie hiervan geeft gegarandeerd resultaat en onthoudt alle beetjes helpen.

    9. Begin klein, je bent geen topsporter

    Je bent niet in een dag een topatleet, begin eerst met trainen met lichte gewichten. Bouw dit langzaam op, te snel en te veel gewicht kan zorgen voor blessures.

    10. Doe het voor jezelf, niet voor iemand anders

    Je sport voor jezelf, je eigen lijf en voor niemand anders, je wilt dit zelf en je wordt niet gedwongen door wie dan ook! Alleen op die manier houd je het vol en wordt het een nieuwe levensstijl.

    Wilt u op de hoogte blijven?

    Schrijf u in voor onze nieuwsbrief